Warto¶æ rynku prywatnych us³ug medycznych szacuje siê na 10 miliardów z³otych. Z tego us³ugi medyczne oferowane przez du¿e firmy sieciowe stanowi± tylko 10 procent rynku.
Wyniki badañ firmy badawczej PMR wskazuj±, ¿e a¿ 40 procent Polaków regularnie korzysta z prywatnych us³ug medycznych. W ubieg³ym roku na prywatnych lekarzy wydali¶my 5 miliardów z³otych., a w sumie na us³ugi i produkty medyczne 23 miliardy z³otych.
W ubieg³ym roku motorem wzrostu rynku prywatnej opieki zdrowotnej by³a sprzeda¿ abonamentów przez prywatne firmy medyczne, sprzeda¿ leków bez recepty i prywatnych ubezpieczeñ zdrowotnych. Wed³ug szacunku Banku ¦wiatowego za piêæ lat prywatne ubezpieczenia zdrowotne wykupiæ Mozê nawet 15 procent Polaków. Taka sytuacja bêdzie mo¿liwa tylko w momencie gdy do konkurencji z NFZ zostan± dopuszczone firmy prywatne. Prywatne firmy medyczne licz± na to, ¿e szpitale bêd± przekszta³cane w spó³ki co umo¿liwi ich prywatyzacjê. Wielkim problemem dla prywatnych firm s± dotacje rz±du dla nierentownych szpitali, które s± ich zdaniem po prostu nieuczciw± konkurencj± i nie s³u¿± poprawie us³ug medycznych.
Obecnie prywatn± sieci± medyczn± dysponuje Mid Europa — fundusz, który skupia w swoim
rêku Centrum Medyczne LIM, Lux Med, Medycynê Rodzinn± i Promedis. £±cznie sieæ sk³ada siê z 57 klinik w³asnych i 900 partnerskich oraz 23 przychodni. Drug± pozycjê
na rynku zajmuje Medicover, a trzeci± Enel-Med.
¬ród³o: Puls Biznesu
JT