W zwi±zku z przechodz±c± nad Polsk± fal± burz i intensywnych opadów posiadacze polis zg³aszaj± wiêcej szkód. Klienci Warty mog± byæ objêci uproszczonymi ¶cie¿kami ich likwidacji. Szybszej wyp³acie sprzyja zg³oszenie uszkodzeñ przez Internet. Po intensywnych opadach w po³owie maja, klienci korzystali z tego sposobu kontaktu z Wart± oko³o 45 proc. czê¶ciej ni¿ zwykle. W tym okresie, a¿ 60 proc. ogó³u szkód z ubezpieczeñ mieszkaniowych zosta³o zlikwidowanych bez udzia³u rzeczoznawcy.
W czasie wiêkszej liczby zg³oszeñ szkód polegaj±cych na zalaniu nieruchomo¶ci i znajduj±cych siê w jej obrêbie rzeczy, dobrze sprawdzaj± siê uproszczone procedury ich likwidacji stosowane przez Wartê. Warto pamiêtaæ, ¿e klienci, których mienie zosta³o zniszczone przez ¿ywio³, nie musz± czekaæ na przyjazd rzeczoznawcy i wykonanie przez niego oglêdzin.
Przejd¼ do formularza
Nie czekaj z osuszaniem
-
Je¶li poszkodowani uznaj±, ¿e istniej±cy stan grozi zwiêkszeniem zakresu uszkodzeñ mog± podj±æ dzia³ania polegaj±ce na osuszaniu i oczyszczaniu zalanego lokalu, nie czekaj±c na przybycie rzeczoznawcy. Przed przyst±pieniem do takich dzia³añ nale¿y sfotografowaæ zniszczenia. Nastêpnie trzeba opisaæ straty, a zdemontowane uszkodzone elementy zgromadziæ w jednym miejscu. Na tej podstawie nasz ekspert, który przyjedzie na miejsce bêdzie w stanie oceniæ rozmiary szkody. To osoby z du¿ym do¶wiadczeniem, wiêc wykonana wycena bêdzie uwzglêdnia³a wszystkie uszkodzone w wyniku dzia³ania ¿ywio³ów elementy – wyja¶nia Anna Jamio³kowska–Glinka, dyrektor Centrum Likwidacji Szkód Maj±tkowych i Technicznych w Warcie.
Dodaje, ¿e po zg³oszeniu szkody przez telefon likwidator mo¿e poprosiæ o przes³anie zdjêæ czy dokumentów. Mo¿na to zrobiæ zarówno na e-mail likwidatora, jak i korzystaj±c ze specjalnego formularza na stronie internetowej Warty. Jest to wystarczaj±ca podstawa, ¿eby likwidator Warty móg³ zdecydowaæ o wyp³acie, bez potrzeby organizowania wizyty rzeczoznawcy.
Sprawdzone szybkie ¶cie¿ki
Do¶wiadczenia po intensywnych opadach, które mia³y miejsce dwa tygodnie temu pokazuj±, ¿e klienci w takich sytuacjach chêtniej kontaktuj± siê z Wart± przez internet. Korzystaj±c z umieszczonego na stronie Warty formularza (www.warta.pl/zgloszenie-szkody), zg³aszali oko³o 45 proc. szkód ni¿ zwykle. Przyspieszeniu procesu likwidacji szkody sprzyja nie tylko ³atwo¶æ dok³adnego opisania rozmiarów zniszczeñ, ale te¿ za³±czenia dokumentów czy zdjêæ wykonanych przez przyst±pieniem do osuszania i oczyszczania lokalu.
-
Dziêki temu nasz likwidator odbieraj±cy takie zg³oszenie od razu dysponuje pe³n± informacj± na temat uszkodzeñ. Poniewa¿ jest wyposa¿ony w nowoczesny system, to wystarczy, ¿eby podj±æ decyzjê o wyp³acie za zniszczone rzeczy. Po wyliczeniu kosztów naprawy kontaktuje siê z klientem telefonicznie i proponuje okre¶lon± kwotê odszkodowania, która po akceptacji przez klienta, trafia na jego konto - wyja¶nia Adam Fulneczek, dyrektor departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.
Dziêki stosowaniu przez Wartê nowoczesnych systemów i uproszczonych procedur wska¼nik szkód z ubezpieczeñ mieszkaniowych zlikwidowanych „na telefon” w przypadku zdarzeñ zg³oszonych po ulewach w po³owie maja wyniós³ oko³o 60 proc. Przypomnijmy, ¿e dla tego typu ubezpieczeñ ¶rednia za 2013 r. wynios³a oko³o 50 proc.
Dodatkowi rzeczoznawcy
Je¶li skala czy rodzaj zniszczeñ wymagaj± oglêdzin rzeczoznawcy, likwidator w rozmowie telefonicznej z klientem informuje o maksymalnym okresie oczekiwania na rzeczoznawcê, który wynosi 7 dni od daty powiadomienia o wypadku. Jednak konkretny termin oglêdzin ustala ju¿ rzeczoznawca w porozumieniu z klientem.
-
Staramy siê, ¿eby w praktyce dokonaæ oglêdzin w terminie znacznie krótszym ni¿ wspomniane 7 dni. Tym bardziej, ¿e w zwi±zku z wiêksz± liczb± zg³oszeñ kierujemy w wybrane rejony dodatkowych rzeczoznawców – mówi W³odzimierz Lewandowski, dyrektor departamentu Technicznej Likwidacji Szkód w Warcie.
¬ród³o:
www.warta.pl